[Obm] Introduction

Stephane Colson scolson at linagora.com
Fri Jun 8 10:06:31 CEST 2012

(EN)
Hello all,

I am the first to begin a set of articles which has the purpose to
introduce all members of the OBM Core Team. I'm working since 11 years
for many software products (as a developer and as a QA engineer) and I
joined the OBM team 17 months ago in Lyon with one major purpose:
increasing the quality of the product.
I'm leading the Quality Assurance team, and I know this can be very
disturbing for developers to have someone putting temporarily a fix in
trash or for improvement. But this is for the good of everyone. And I'm
sorry for all the bruises caused by my friendly truncheons hits; again,
it's for the good of everyone ;)
One more thing, I'm a big fan of agile processes: scrum, lean, kanban.

Thanks to all folks contributing to OBM.
Have a nice day and don't hesitate to email us.

-
(FR)
Bonjour à toutes et à tous,

je suis le premier à lancer une série de présentation de la Core Team
OBM. Je travaille depuis 11 ans comme ingénieur logiciel pour différents
produits (en tant que développeur puis ingénieur qualité) et j'ai
rejoins l'équipe OBM il y a 17 mois à Lyon avec un objectif principal:
améliorer la qualité du produit.
Je supervise l'équipe d'Assurance Qualité, et je sais que cela peut être
perturbant pour les développeurs de voir leurs corrections
temporairement refusée ou pour amélioration. Mais je suis convaincu que
c'est pour le bien de tous. Je suis également désolé pour les bleus
causés par mes coups de fouet amicaux; une fois de plus, c'est pour le
bien de tout le monde ;)
Dernière chose, je suis très friand des processus agiles: scrum, lean,
kanban.

Merci à tous les contributeurs OBM.
Bonne journée et n'hésitez pas en rentrer en contact avec nous.

--
Stéphane Colson
Lead QA OBM - Linagora Lyon